s
|
CONCEPT
Kortingkunst was erop gericht verandering te brengen in het feit dat op de
gebruikelijke verkoopexposities met werk van nieuw, aanstormend talent nauwelijks
iets verkocht wordt.
Bezoekers werden opgeroepen om een kunstwerk thuis van de muur te halen, dat mee te brengen en in te leveren met als beloning 50% korting op de aanschafprijs van een nieuw werk. De gedachte: bezoekers die met een kunstwerk aankomen waarop ze zijn uitgekeken, zullen dat hoogstwaarschijnlijk niet meer mee terug naar huis willen nemen. Oftewel, het wordt wel erg verleidelijk om met 50% korting iets nieuws te kopen.
VOORBEREIDING
In het kader van de consequent doorgevoerde goekope uitstraling: onvoorbereid, ongestructureerd en organisch ophangen/plaatsen van werk gedurende een krappe 2 uur op zaterdagochtend.
ZATERDAG 16 APRIL 2005: KORTINGKUNST!
Inloop van 13:00 tot 17:00 uur. Sprake van drukte rond 16:00 uur.
Exposanten: Arjan van Amsterdam, Marjon van Tongeren, Andre Mello, Hans Kuiper, Pauline Mastenbroek, Barzal, Patrick van Ginkel, Kees Helder, Su Tomesen, Sander Veenhof
INLEVERPUNT + INGELEVERD WERK
Een special inleverpunt was ingericht voor de inname van kunstwerken. In totaal zijn
er 2 stuks ingeleverd. Deze werken worden binnenkort gerecycled tot nuttige gebruiksvoorwerpen.
De resultaten daarvan zullen zo spoedig mogelijk hier gepresenteerd worden.
DOORLOPENDE STRAAT & GELUIDPERFORMANCE DOOR GASTHEER/DJ HANS KUIPER
EEN STIP PER VERKOCHT WERK
V.l.n.r.:
Arjan van Amsterdam: 5 stippen Sander Veenhof: 1 stip (= 1 verkocht werk)
OVERIG
Organisatie: Sander Veenhof // SNDRV, Arjan van Amsterdam, Tabo Goudswaard // Kattenbak Collectief
(c) 2005 SNDRV | Sander Veenhof
|