SNDRV



  RECENT     AUGMENTED/VIRTUAL REALITY     GOOGLE GLASS   DUTCH / OTHER       BLOG   TALKS    ABOUT 



 



     
BIO

ENGLISH:

Sander Veenhof is an independent developer of formats based on interactions happening in both the virtual and the physical realm. After working with augmented reality for years, he currently creates multi-user VR experiences, to be used by people at one location. The opportunity to reach a pop-up audience anywhere anytime with mobile AR or VR, thanks to the smartphone in everyone's pocket, as a fascination of Veenhof. But at the same time, he has his concerns too about the growing impact of technology on our society, which is turning our personal life into a complicated ICT project. His creations, often cooperations with (theatre)writers or performance artists, promote an alternative approach to technology. With a focus on fiction, instead of efficiency. Local encounters, instead of global connectedness. And a preference for lo-tech solutions, sometimes leading to an even more immersive experience than a hi-tech effort. As shown in the GuesswhatVR 360 quiz or the guided "cyborg" walks through a GPS-based VR landscape where a human was used to enrich technology, and to move beyond the limitations of technology.

twitter.com/sndrv [ international ]

DUTCH:

Augmented reality kunstenaar Sander Veenhof werkt al jaren aan projecten waarin de fysieke en de virtuele ruimte elkaar aanvullen én een wisselwerking aan gaan met lokaal aanwezige data en de lokaal aanwezige mens. Door over techniek na te denken voorbij de standaard mogelijkheden en door oog te hebben voor de sociale en maatschappelijke impact, haalt Veenhof met zijn projecten het onderzoek naar mogelijke toekomstscenarios naar het hier en nu. In zijn projecten ervaar je hands-on een beta versie van de wereld die ons te wachten staat. En eigenlijk leven we al in een semi-digitale wereld, die oneindige mogelijkheden biedt, zeker voor de experimentele tech-kunst wereld. Virtuele sculpturen, interactieve app-gebaseerde belevingen in de publieke ruimte. De benodigde hardware heeft iedereen op zak. Het volledig virtuele festival "Zo niet, dan toch" toonde aan hoe heel de wereld als canvas en als podium kan dienen. Deze ideaalwereld leek weer even ver weg door de groeiende populariteit van de Oculus Rift virtual reality bril die je vanuit je huiskamer de hele wereld laat beleven, maar met Google Cardboard op je hoofd wandel je weer gewoon buiten door een hybride werkelijkheid die nog 'immersiever' is dan met AR mogelijk was.

twitter.com/sander [ Dutch ]

sander @ sndrv.nl